Ce le-au cerut oamenii de afaceri gorjeni autorităților locale

Noua oameni de afaceri au facut o lista de solicitari pentru autorităţile din Gorj
29 octombrie 2018
Comunicat de presa
31 octombrie 2018
Arata toate

Ce le-au cerut oamenii de afaceri gorjeni autorităților locale

Asociația Oamenilor de Afaceri Gorjeni a avut, în ultima perioadă, o serie de întâlniri cu autoritățile locale. Asociația numără în prezent peste 20 de întreprinderi mici și mijlocii gorjene, președintele organizației fiind Adrian Lelius Stănușoiu.

Asociația Oamenilor de Afaceri Gorjeni le-au solicitat autorităților din municipiul Târgu Jiu să găsească soluții pentru acordarea unor scutiri de la plata impozitelor, în cazul unor investiții majore, așa cum se întâmplă în alte orașe chiar și din județul Gorj. „Plecând de la premisa existenței în țară a unor exemple de bună practică în acest domeniu, printre care cel al Municipiului Oradea și chiar în județul nostru la Motru unde se încearcă un astfel de demers, Asociația a cerut găsirea unor soluții și pentru Municipiul Tg-Jiu. S-a convenit ca până la următoarea întâlnire, 30.10.2018, să fie conceput un draft cuprinzând un studiu, analize, propuneri de scheme de ajutor de minimis cu avantaje/dezavantaje pentru fiecare, care să permită atât realizarea unor noi investiții și crearea de noi locuri de muncă în municipiul nostru, cât și menținerea, consolidarea celor existente“, se arată într-un comunicat de presă al Asociației Oamenilor de Afaceri Gorjeni. De asemenea, s-a mai solicitat ca evaluarea imobilelor deținute de către societățile comerciale să se facă din trei în trei ani, pentru că în funcție de acestea se calculează și impozitele aferente.

Pentru imobilele neutilizate, abandonate, degradate, Asociația a propus un mod de taxare diferențiată a acestora. Reprezentanții Primăriei vor iniția un proiect de HCL în luna noiembrie prin care se va propune majorarea taxelor și impozitelor pentru aceste imobile cu până la 500% începând cu luna ianuarie 2019“, se mai precizează în comunicatul de presă.

Totodată, reprezentanții oamenilor de afaceri le-a solicitat conducerii Primăriei Târgu Jiu să urgenteze realizarea Planului Urbanistic General (PUG), pentru că se blochează demararea unor investiți. Reprezentanții Primăriei au estimat că până în iulie 2019 municipiul Târgu -Jiu va avea un PUG aprobat, în vigoare.

Promovarea turismului din taxele hotelier

Asociația Oamenilor de Afaceri a mai solicita găsirea unor soluții pentru crearea accesului prin str. Livezi la zona ROSTRAMO, pentru a se pune în valoare zona industrială, precum și reabilitarea rețelelor de canalizare și alimentare cu apă în zona Artego, Rostramo și Narciselor.

O propunere interesantă se referă la promovarea turistică a orașului lui Brâncuși din taxele hoteliere colectate: „Asociația a cerut găsirea unor soluții legale prin care, printr-o ONG, să se colecteze taxele hoteliere de la operatorii din turism și cuantumul acestora, chiar majorat, să fie folosit pentru promovarea turismului în zonele de interes ale orașului nostru. Propunerea va fi analizată de către reprezentanții primăriei și se vor prezenta concluziile analizei la următoarea întâlnire (30.10.2018).

Reprezentanții Asociației au solicitat să fie comunicat stadiul actual al modernizării Axei Brâncuși. Reprezentanții Primăriei au comunicat că din totalul de 27 milioane euro cât a fost estimată valoarea acestui proiect, s-au alocat 2 milioane euro, fiind în procedură de achiziție lucrările pentru tronsonul dintre str. Popa Șapcă, Hotel Europa – str. Mărășești, lucrări ce vor începe în 2019“, se mai precizează în comunicatul de presă.

Oamenii de afaceri au mai ceru lămuriri cu privire la situația actuală a Casei de Cultură. De asemenea, aceștia au propus organizarea unei piețe pentru producătorii autohtoni chiar în centrul municipiului.